دستنوشته های پیرمرد

دستنوشته های پیرمرد

دستنوشته های علمی، فرهنگی، سیاسی و حرف های دل یک پیرمرد
دستنوشته های پیرمرد

دستنوشته های پیرمرد

دستنوشته های علمی، فرهنگی، سیاسی و حرف های دل یک پیرمرد

هنوز که تحریمیم !

چندی پیش از طرف یکی از دوستان عزیز قدیمی پر تلاش و زحمت کش در حوزه فناوری اطلاعات یک پیامک  گرفتم که نوشته بود " تبلیغات در گوگل رفع فیلتر شد".


بسیار خوشحال شدم . اون هم  از چند جهت. اول اینکه تحریم های یک طرفه غرب در حال بر چیده شدن بود. دوم اینکه فضای کسب و کار فناوری اطلاعات ایرانی ها هم وارد تجارت جهانی خواهد شد. سوم  و از همه مهم تر اینکه منم از این سرویس تبلیغ در گوگل استفاده میکنم. ( آخه بازدید کننده نداره سایت من. الان دارم به ضرب و زور  داد زنهای معرف منطقه انقلاب بازدید کننده جذب میکنم).

تصمیم گرفتم

 از این سرویس استفاده کنم. چون دیگه تحریم نیستیم. پسا تحریم و برجام و فرجام این چیزها.

وارد سایت تبلیغ در گوگل دوستمون شدم. (البته بهش نگفتم که بعدا پز بدم بهش که عجب سیستم خوبی داری ما هم استفاده میکنیم.) . چند تا روش داشت که خلاصه نفهمیدم کدوم روش بهتره ولی چون تصمیم گرفته بودم ، گفتم با کمترین قیمت کار رو شروع کنم. در حال مطالعه شرایط و تعهدات بودم، که دیدم نوشته دامنه های ایران ( .ir ) از این سرویس نمی تونن استفاده کنن. با کلی بالا پایین کردن سایت فهمیدم اگه با دامنه های ir  تبلیغ در گوگل بزنی کلن مسدود میشی. یعنی ir بی ir.

در ادامه به سرم زد خودم برم سایت گوگل ادوردز، شاید اونجا اوضا بهتر باشه، با ریش گرو گذاشتن سایت ir منو قبول کنه.

سایت تبلیغ در گول به آدرس :google.com/adwords زدم. ولی یک صفحه با خطای روبات خراب و پوکیده اومد ( خطای 403 گوگل)


یکم جستجو کردم معنی این صفه" 403. That’s an error. " یعنی چی؟ 

برداشت اول ، گوگل می فرمایند: برو عزیزم این کاره نیستی. فیلتر شکن نصب کن بعد بیا.

برداشت دوم، گوگل می فرمایند: عزیزم، شما از کدوم کشوری ؟ ما که با هم دوست نیستیم.

برداشت سوم، گوگل می فرمایند: عزیزم، ما شما مسدود کردیم. شما ما رو نمی تونید مسدود کنید.

و با چهره ای مال آ مال از غم و اندوه به این نتیجه رسیدم

ما که هنوز تحریمیم. یعنی اگه یکی بخواد از این سرویس استفاده کنه باید تحریم رو دور بزنه، رسما.


نظرات 1 + ارسال نظر
محمد شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 02:46 ب.ظ

آقا جو نده

جو خوبه. هوای بهاریه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد