جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سخنان جالب "پروفسور مولانا" درباره جنگ نرم در دانشگاه تهران

چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب: 101627
 انقلابيون متكبر و وابسته به قدرت مورد توجه دشمنان در جنگ نرم هستند .

مشاور رئيس جمهور ضمن بر شمردن قشرهايي كه آمريكا و دشمنان در 30سال گذشته در جنگ نرم با رعايت اولويت روي آنها كار كرده اند، انسان هاي سست عنصر و كم ايمان كه شامل افراد انقلابي اما متكبر و وابسته به قدرت هستند را يكي از اين قشرها عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي «شبكه خبر دانشجو»، پروفسور حميد مولانا كه عصر امروز در اولين پيش همايش ملي جنگ نرم با عنوان «دانشگاه و جنگ نرم» در دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران سخن مي گفت، اظهار داشت:‌ بزرگترين امتياز ما در جنگ نرم اين است كه پس از سه دهه از انقلاب اسلامي هنوز غربگرايان و جهان غرب در شناخت زيرساخت‌هاي قدرت نرم ما عقب هستند.

وي افزود:‌ اما مسئولان و سازمان‌هاي ايران آنطور كه بايد از تاكتيك جنگ نرم غرب و بخصوص آمريكا اطلاع، آگاهي و تفكر كافي نداشته و بايد بررسي استراتژي دشمن را در دستور كار خود قرار دهند.

مشاور رئيس جمهور با بيان اينكه آمريكا پس از جنگ جهاني دوم تصميم گرفت روي تبليغات بيشتر كار كند، گفت: در مثلث جنگ رواني آمريكا، نهادهاي اجرايي، دانشگاه و اتاق فكر و رسانه‌ها سه بعد اصلي هستند كه گردش اطلاعات، استراتژي و شيوه كار در اين سه بعد بسيار باز صورت مي‌گيرد.

مولانا افزود: به جرات مي‌توانم بگويم اساتيد دانشگاه‌هاي بزرگ علوم اجتماعي آمريكا در جنگ دوم بين الملل در مسائل جنگ نرم و جنگ رواني شركت داشته‌اند.

وي با تاكيد بر اينكه شكست آمريكا در ويتنام منجر به حساسيت روي مطالعه انقلاب اسلامي ايران شده است، تصريح كرد: از ابتداي انقلاب اسلامي ايران، آمريكا به دنبال شناخت زيرساخت‌هاي اسلامي و فرهنگي رايج و تاثيرگذار در ايران بوده است.

مشاور رئيس جمهور مولانا روحانيون حوزه‌هاي علميه قم، مشهد و نجف، زيرساخت‌هاي سنتي، افراد سست و كم ايمان، استادان و دانشجويان، روزنامه‌نگاران، دانش‌آموزان، بازرگانان و مديران شركت‌هاي بزرگ را از جمله قشرهايي برشمرد كه آمريكا در 30سال گذشته با رعايت اولويت روي آنها كار كرد و مي‌خواست از طريق آنها در صفوف انقلاب رخنه كند.

وي افراد سست عنصر و كم ايمان را كه شامل افراد انقلابي اما متكبر و وابسته به قدرت هستند را يكي از اين قشرها اعلام كرد كه مورد توجه دشمن در جنگ نرم بوده و هستند.

به عقيده مولانا اين برنامه‌ريزي آمريكا پس از پايان دفاع مقدس و در دولت‌هاي هاشمي رفسنجاني و خاتمي قوت پيدا كرد.

وي اذعان داشت: دو نقشه براي جنگ نرم در نظر گرفته شده است كه ذهنيت سازي در داخل ايران و ذهنيت سازي در آمريكا را شامل مي‌شود.

مولانا گفت: غرب بيست سال وقت را صرف كرده تا ذهنيت جوانان را به سوي خود جذب كند و تلاش كرده تا نخبگان در جوامع بين المللي از ديدگاه نظام آمريكايي به انقلاب بنگرند.

مشاور رئيس جمهور با تاكيد بر اين اينكه عدم رابطه سياسي و اقتصادي آمريكا و ايران منجر به فقدان حضور نيروهاي نرم جمهوري اسلامي ايران در آمريكا بود، گفت: اين امر منجر شد غرب بتواند نقشه هاي خود را به راحتي عملي كرده و نيروي نرم ايران در جامعه آمريكا و در نظام آمريكا در سطح پايين‌تري نسبت به گذشته قرار گيرد.

وي تاكيد بر لزوم اجراي برنامه‌هاي دراز مدت به ده موارد از مسائل پيشنهادي در زمينه جنگ نرم اشاره كرد و گفت: سياست گذاري روشن و قاطعانه خبري در برخورد با رسانه هاي غرب، شناخت صحيح ارزش ها و كاركردهاي رسانه‌هاي غرب، تعليم و تربيت كادر اطلاع رساني با الگوهاي اصيل، استقرار دفاتر خبري در نقاط استراتژيك، استفاده از نخبگان، انديشمندان و غرب شناسان، سرمايه گذاري در تاسيس بانك‌هاي اطلاعاتي، بالا بردن ارتقاي سطح حرفه‌اي و حقوقي روزنامه‌نگاران و ايجاد تحول اساسي و انقلابي در نظام مطبوعاتي به عنوان راه حل پيشنهاد مي شود.

مولانا در خاتمه سخنان خود خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي سه نيروي قدرتمند مساجد و نمازهاي جمعه، راه پيمايي ها كه نمايانگر ملت و وحدت هستند و مناسبت‌هاي مذهبي نظير رمضان، محرم و ذي الحجه، را دارد كه به عنوان بزرگترين اسلحه ايران بايد مورد توجه قرار گيرد./

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *