توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 66044
فرمول ریاضی ازدواج موفق کشف شد
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۴۹
دانشمندان فرمولی ریاضی را برای یافتن همسر ایده آل کشف کرده اند که بر اساس آن زن باید 5 سال کوچکتر از مرد باشد. همچنین باید از زمینه فرهنگی مشابهی با مرد برخوردار بوده و باهوشتر از وی باشد.

به گفته دانشمندان دانشکده بازرگانی ژنو پیروی از این فرمول می تواند شانس زوجها را برای داشتن ازدواجی پایدار و شاد یک پنجم افزایش دهد. یکی از زوجهایی که این فرمول در ازدواج آنها رعایت شده است ملکه و پادشاه ادینبرگ معرفی شده اند.

محققان با مطالعه بر روی هزار و 74 زوج از سنین 19 تا 75 ساله به بررسی عوامل اجتماعی که در برقراری رابطه ای طولانی تاثیر گذار است پرداخته و این فرمول را نوشتند.

جدا از اختلاف سنی 5 ساله و دارا بودن فرهنگ یکسان، دانشمندان نتیجه گرفتند زن باید حداقل 27 درصد باهوش تر از مرد باشد. همچنین این تحقیقات نشان داده است ازدواج با فردی که تجربه طلاق را دارد می تواند از موفقیت و شادی در ازدواج بکاهد.

بر اساس گزارش تلگراف، در حالی که بسیاری از متخصصان باور دارند این فرمول تنها بخشی از تحقیقاتی ناتمام است اما دانشمندانی که آن را ابداع کرده اند معتقدند در صورتی که افراد از فرمول آنها پیروی کنند می توانند بخت خود را در داشتن زندگی مشترک شاد و طولانی تا 20 درصد افزایش دهند.


 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.